Forside Om meg Kontakt Instagram

Getaway weekend to Palm Springs in Black&White

Denne helga dro jeg og min kjære på en velfortjent langhelg til Palm Springs for å komme bort fra hverdagen litt og få en kort liten pause. A har jobbet på en shoot de siste 3 månedene, og etter å ha jobbet 12-14 timer per dag trengs det en pause. Var utrolig deilig å endelig få litt tid sammen igjen, for mens han jobbet med denne serien har vi ikke sett så veldig mye til hverandre.

Vi bodde på The Ritz-Carlton som var et veldig stilig hotel. Og stort sett hele helgen gikk med til å sole ved bassengkanten, og på å følge med på alt dramaet som foregikk mellom alle de bortskjemte rikfolkene ved bassengkanten. De klaget på ditt og de klaget på datt.. Den ene morgenen var det en dame som klikket helt på en barnefamilie fordi de hadde to parasoller open slik at hun trodde de kom til å blokkere solen for hennes solstoler også. Noe som ikke en gang var i faresonen for at kom til å skje med tanke på hvordan solen beveger seg gjennom dage. Men man kan vell ikke forvente at de trophywifene skal tenke seg om før de klager. De forventer at alle skal bøye seg for dem uten å stille spørsmål.
Uansett! Vi koste oss veldig sammen hele helgen og her er et bildebevis på hvordan vi nøt de varme dagene. Både på fredag og lørdag var det opp mot 35-40 grader, så det var mere en varmt nok for å nyte solen. Processed with VSCO with b1 preset
Siste kvelden før vi reiste hjem igjen hadde vi "Datenight" sammen på hotellrommet. Siden de kom med bord og hele pakka når man bestilte romservice så vi bestemte oss for å ha en romantisk middag på balkongen i stedet for å gå ut til en restaurant hvor alle de høylytte folkene kom til å ødelegge for vår kommunikasjon. Så vi pyntet oss litt extra og koste oss sammen bare oss to i stedet.♥
Processed with VSCO with b5 preset
Etter vi var mette og gode fra middagen bestemte vi oss for å gå oss en liten tur rundt hotellområdet ute for å få litt luft og også for å få sett litt mere hvordan utsikten så ut på kveldstid. Så bildet ovenfor er tatt ute med den fantastiske utsikten (som ikke synes i det hele tatt) i bakgrunnen. Alt i alt så hadde vi en helt fantastisk helg sammen, og denne helgen kommer vi til å leve på en god stund!

~TM

• Publisert: 17.05.2017             Klokka: 05:00            Kategori: Blogg
  • Kommentarer: 0

Da storesøster reiste

#gjesteinnlegg

Jeg husker tiden før Torun reiste, da tenkte jeg (selvfølgelig som den lille drittungen til en søster hun har), at jeg endelig kom til å bli den kule i familien. Alt kom til å bli så mye lettere. Det kom ikke til å bli noe krangling og diskusjonene kom liksom til å forsvinne. Dette er jo da ikke realiteten.  For sannheten var jo at jeg savnet alt, alt jeg kunne gjøre da Torun fortsatt sov på andre siden av veggen.

Det å kunne gå inn på naborommet å vekke storesøstera mi, sette på høy musikk på badet på morgenen, selv om jeg var fult klar over hvor mye jeg irriterte henne. Alle de tilfellene jeg sneik meg inn på rommet hennes ukedagene da hun var bortreist på skole, for å låne klær av henne.
Det er utrolig mye jeg har igjen for å ha storesøsken. De har «varmet opp» mamma og pappa, på diverse ting, slik at det ikke kommer som et sjokk at jeg også kommer i den perioden. Det er en stor fordel med å være minstemann ut.

Den 8. juli 2015 satte jeg, mamma og Torun oss i bilen på vei til Vernes Lufthavn. Dette var en dag jeg aldri kommer til å glemme. Vi gikk inn, sjekket inn kofferten og fulgte Torun inn gjennom sikkerhetskontrollen. Så kom tiden da vi skulle si farvel for en stund. Vi hadde bestemt oss for ikke å begynne å gråte på flyplassen. Da jeg klemte rundt storesøster for siste gang før avreise kjente jeg et skikkelig stikk inni meg. Tror ikke jeg helt forsto hva som skjedde. Men i det sekundet mamma og jeg satte oss inn i bilen og døra var stengt, gikk det opp for meg hva som nettopp skjedde. Og tårene til både meg og mamma rant.

Bilde tatt på reisen frem til flyplassen, stoppet på en veikro for å spise lunch sammen♥

Det er ikke bare jeg som tenker på Torun og kjenner savnet hver eneste dag, noen dager mer enn andre. Det har vært de dagene jeg setter meg ned for å se på bilder og minner fra de fine stundene vi har sammen, som vi kan se tilbake på. Det er en ting jeg har brukt mye de gangene jeg kjenner godt på savnet. Det er sangen Torun skrev til min konfirmasjon, og framførte med tårer i øynene. Det er min favoritt sang. Den følelsen når vi vet vi snart får møte henne igjen er en følelse som ikke kan beskrives med ord. Da jeg reiste ned til henne i fjor sommer var det utrolig godt å møte henne, men veldig vanskelig å reise igjen. Tårene rant igjen da jeg tok rundt storesøster siste gangen før jeg reiste hjem igjen. Men det som stakk mest i meg var å se hvor hardt det var å si farvel for farmor og farfar da Torun og Adrian reiste etter juleferien i Norge, selv om det bare var for en liten stund denne gangen.

Bilde fra oss på metro'n når jeg var på besøk hos deg i fjor sommer. Her var vi på vei til Long Beach Aquarium, glad det var eneste dag med metro'n.

Et forbilde jeg har hatt fra dagen jeg ble født og som den dag i dag er mitt forbilde. Er min storesøster. En tøffere og en mer målrettet jente skal du lete lenge etter. Det er ikke mange som reiser helt alene til USA for å studere. Mange har en drøm om å gjøre det, men det er fåtallet som virkelig gjennomfører det. Hun var fast bestemt på at hjemreise de første 6 månedene ikke var et alternativ. Og dette er noe jeg er helt sikker på at Torun ikke angrer på i dag. Hun ville ikke funnet drømmemannen dersom hun ikke reiste. Torun er ikke en jente som lar seg vippe av pinnen på grunn av et lite vindkast. Det er en av tusen ting jeg beundrer ved Torun. Hun gir ikke opp dersom det er noe som ikke går hennes vei. Hun gjør det motsatte. Hun arbeider enda hardere for å klare det. Hun er en stor motivator for meg, dag inn og dag ut. Gleder meg veldig til du kommer hjem til sommeren!

Stå på Torun, du er RÅ! Love you to the moon and back, bigsis!

~ Lillesøster Charlotte♥

• Publisert: 16.05.2017             Klokka: 10:00            Kategori: Blogg
  • Kommentarer: 0
Torun Marie Skåle

Torun Marie

~23 år~Living life in LA~